جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۵:۲۸

اوراق VLCCها شدت می‎گیرد

باشگاه خبری فراساحل: شرکت مشاوره دریایی و کارگزاری بین المللی McQuilling Services آمریکا اعلام کرد که در سال 2017 میلادی تنها 10 فروند کشتی VLCC عازم یاردهای اوراق می‎شوند اما این روند از سال 2018 به بعد رشد می‎کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز، این شرکت مشاوره آمریکایی گزارش داد که به دنبال این 10 فروند کشتی، در سال 2018 میلادی 28 فروند VLCC دیگر اوراق خواهند شد و در سال‌های بعد به طور میانگین 34 فروند کشتی VLCC در سال اوراق می‌شوند. در گزارش مک کوئیلینگ آمده است: "با وجود افزایش فشارهای مالی که بر مالکان کشتی های VLCC در بازارهای مقطعی می آید، میزان اوراق کشتی های نفتکش در سال‎های اخیر بسیار کند بوده است."

طی 5 سال اخیر تنها 2 فروند کشتی VLCC از ناوگان کشتی‎های نفتکش خارج شده که آن هم کشتی Ann جهت تغییر کاربری و کشتی Varada Blessing جهت اوراق بوده است. شرکت مشاوره دریایی مک کوئیلینگ اعلام کرد: "همزمان با افزایش ارزش اوراق کشتی‎ها و نیز اجرای مقررات جدید محیط زیستی که موجب به روز رسانی‎های هزینه‎بر کشتی های موجود می‎شود، انتظار داریم که برنامه اوراق شرکت‎های کشتیرانی از امسال سرعت بیشتری بگیرد و در 5  سال آینده ادامه داشته باشد." این شرکت در گزارش خود اشاره کرد: "در صورتیکه خروج کشتی ها از ناوگان افزایش یابد، می‎تواند بخشی از رشد ناوگان نفتکش را که در سالهای اخیر اتفاق افتاده جبران کند به ویژه اینکه پیش‎بینی می شود در فاصله سال های 2018 تا 2021 میلادی کشتی های کمتری وارد ناوگان شوند."

مشاوره مک کوئیلینگ اعلام کرد که سفارش بالای کشتی های VLCC در سال 2017 میلادی موجب نگرانی فعالان از آینده این بخش از کشتیرانی نفتی شده است. طبق اعلام این موسسه "در سه ماهه ابتدایی سال جاری شاهد ثبت سفارش ساخت 14 فروند کشتی VLCC بودیم. این کشتی‌ها  توسط  شرکت‎های TMS Tankers، NS Lemos، DHT Holdings، Kyoei Tanker، و Angelicoussis Group این سفارش ها را ثبت کرده اند." گزارش‌های جدیدتر نیز نشان می‎دهد که سفارش ساخت چهار فروند کشتی VLCC دیگر در ماه آوریل ثبت شده است که مجموع سفارش‎های ساخت VLCC را تا به این مقطع از سال به 18 فروند می رساند. این تعداد سفارش ساخت VLCC بالاترین سطح خود پس از سال 2014 میلادی است.

از سوی دیگر خبرهایی  از ثبت سفارش 10 فروند VLCC برای شرکت کشتیرانی هیوندای، و چهار فروند دیگر برای شرکت Sentek به گوش می رسد. مک کوئیلینگ هشدار داد که با در نظر گرفتن این نکته که پیش از سال 2018 میلادی در حدود 25 تا 30 فروند VLCC به ناوگان ملحق خواهند شد، پیش بینی می شود که نگرانی از مازاد عرضه این کشتی‎های نفتکش در بازار در سه ماهه دوم امسال همچنان پابرجا باشد.



  کد خبر : 3605
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :